Κυριακή 15 Ιουνίου 2014



13.02.2014





 
Μ’ ευλόγησε ο Θεός να έχω δύο μανάδες, δύο μητέρες, δύο μήτρες που δημιούργησαν αυτό που είμαι σήμερα. η μία είναι η βιολογική μου μητέρα και η άλλη η πνευματική μου. Η μία μου έδωσε τη ζωή και η άλλη τη γνώση. Η μία μου έμαθε τα πρώτα βήματα και η άλλη μου έμαθε ΤΑ βήματα. Γι αυτή την άλλη θέλω να μιλήσω σήμερα: για τη μαμά μου Βέρα…
Εκείνη με παρέλαβε, παιδάκι ακόμα, στο οικοτροφείο της Αντίς Αμπέμπα και μέχρι σήμερα, στα 60 φεύγα μου, δεν έπαψε ποτέ να μου προσφέρει απλόχερα πνευματική τροφή, χωρίς να ζητά ανταλλάγματα, όπως κάθε μάνα. Εκείνη μ’ έμαθε να διαβάζω πίσω και ανάμεσα από τις λέξεις, εκείνη με μάλωνε, όταν κάτι ήταν ενάντια στο ήθος, το ύψος, το είναι την ουσία την ανθρώπινη. Εκείνη με παρότρυνε, παιδί ακόμα, να γράφω, να γράφω «και κάπου, κάποτε, θα σου χρειαστούν». Μ’ εκείνη ξεδιψούσα για μάθηση, σκέψη, αγάπη…
Ξέρω πως τώρα που μιλώ για κείνη, θυμώνει, διότι πάντοτε ήταν χαμηλών τόνων. Είναι, ίσως, η πρώτη φορά που θα την παρακούσω. Της το οφείλω!
Της χρωστώ να διαλαλήσω πόσο καλό μου έκανε, πόση ψηλά με σήκωνε και μ’ άφηνε να πετάω με τα δικά μου φτερά κι εκείνη, άλλοτε να με μαλώνει κι άλλοτε να καμαρώνει. Της οφείλω τις σκέψεις, τα συναισθήματα, το πείσμα και τα θέλω.
«Να έχεις πάντα ένα χαρτί κι ένα μολύβι. Όποια σκέψη σου έρχεται, σημείωνε. Σημείωνε και κάπου θα το βρεις…»
«Ποτέ μην ξεχνάς ότι τα γραπτά μένουν… Πρόσεχε πάντοτε να μη θίγεις κανένα… Μην εγκαταλείψεις το μυαλό σου… Να το γυμνάζεις…»
Λόγια, συμβουλές, νοιάξιμο, αγάπη…
Πώς μπορώ να πω «αντίο» σε τούτη τη μάνα μου;
Μαμά-Βέρα, θέλω να ξέρεις πως μόνο όταν χάσω το μυαλό μου, μόνο και μόνο τότε θα ξεχάσω τις συμβουλές, τα λόγια και την αγάπη σου!!!
Καλή αντάμωση, γλυκειά μου μαμά!!!!!!!!!!!!!
Αυτό το γεφυράκι διάβηκες απόψε, καλή μου μαμά-Βέρα..

  • Athina Chatziandreou καλο και γαληνιο ταξειδι στη αυστηρη (η φωνη της ηχει στα αυτια μου ακομα και τωρα αφου ημουνα "πολυ ησυχο" οιοτροφακι!!!) αλλα και τοσο τρυφερη" μαμα μας"....!!!!
  • Έλσα Ράσιου Τρυφερός και μαζί σπαρακτικός αποχαιρετισμός αντάξιος μιας γυναίκας-προσωπικότητας, γιατί εκεί συγκλίνουν όλα όσα άκουσα για κείνη. Αν είναι αυτό που σκέφτομαι, λυπάμαι βαθύτατα.
  • ΞΕΝΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΑ Tης ευχομαι ένα καλό ταξίδι και ας ξεκουραστεί εκεί που πάει!!!!
  • Δημητρα Παπασταματη Γιαννουρη αγαπημενη (μαμα μας )παντα θα σε θυμαμαι ησουν παρα πολυ τρυφερη και ηξερες πως να φερεις κοντα σου τα παιδια και να μην φοβουνται να σου πουν την ενδομυχες σκεψεις τους και εσυ με ενα χαμογελο και μερικα λογακια τα εκανες να αισθανονται ηρεμα απο εσενα πηρα παρα πολλα το πρωτο και καλυτερο η αγαπη για τα βιβλια ησουν και θα εισαι η μαμα εκει που πηγες τωρα σιγουρα θα ειναι π παραδεισος!!!σου ευχομαι καλο ταξιδι
  • Rena Konou καλό της ταξίδι...να είστε καλά να τη θυμάστε!! emoticon heart
  • Maria Maranti Το έχω γράψει και άλλοτε, η Βέρα Βαγγελάτου μου έκανε την τιμή, να με διαλέξει για να την βοηθήσω στην ταξινόμηση των βιβλίων της μεγάλης δανειστικής βιβλιοθήκης στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας στην Αντίς Αμπέμπα. Το πρώτο σοβαρό βιβλίο που έπιασα στα χέρια μου ήταν εκεί στην Β' γυμνασίου το Έγκλημα και Τιμωρία του Ντοστογιέφσυ. Αυτό ήταν το έναυσμα για ένα ατελείωτο ταξίδι στον χώρο της λογοτεχνίας που συνεχίζει να φωτίζει την ζωή μου μέχρι και σήμερα και της το οφείλω. Ναι ήταν αυστηρή αλλά και πολύ προσηνής και δοτική στα κορίτσια που χρειάζονταν την παρουσία της. Σε κάποιες όπως στην Αθηνά, πρόσφερε και την αγάπη της, γιατί διείδε το ταλέντο της στο γράψιμο, αφού και η ίδια ήταν λογοτέχνης. Καλό σου ταξίδι Βέρα, καλή ανάπαυση!!

Ποια ήταν η Βέρα Βαγγελάτου, από την Μαρίκα Ταταλιά

Maria Maranti Ποια ήταν η Βέρα Βαγγελάτου

Η Βέρα Βαγγελάτου γεννήθηκε στη Σάμο και σπούδασε στην Αθήνα, στο Χαροκόπειο Διδασκαλείο οικοκυρικής εκπαιδεύσεως. Εργάστηκε μερικά χρόνια ώς καθηγήτρια της Οικοκυρικής σε Γυμνάσια και μετά εγκαταστάθηκε στην Αβησσυνία, στην Αντίς Αμπέμπα. Στα Γράμματα παρουσιάστηκε με τη νουβέλλα «Ξένα Χώματα» στα 1959, που την εξέδωσε ο εκδοτικός οίκος «Δίφρος». Στα 1960 εξέδωσε το μυθιστόρημα «Dar es Salam», το λιμάνι της Ειρήνης. Στα 1962 εξέδωσε το μυθιστόρημα «Οι κυνηγημένοι». Επίσης πολλά διηγήματα της δημοσίευσε στο περιοδικό «Νέα Εστία». Το έργο της Βέρας Βαγγελάτου έχει τη σφραγίδα του περιβάλλοντος στο οποίο ζει και αποθησαυρίζει εμπειρίες. Η ζωή των λευκών και των Αιθιόπων παρουσιάζεται στις νουβέλλες και στα διηγήματα της. Ο αγώνας του ανθρώπου να καταδαμάση τις αντικειμενικές συνθήκες της ζωής, τις τόσο αντίδρομες στις περισσότερες περιπτώσεις. Η λαχτάρα της ψυχής, της ψυχής του όποιου χρώματος ανθρώπου να σταθή κάτω απ' τον ήλιο λικνίζοντας στα χείλια του το χαμόγελο της χαράς.
Από την Βιογραφική εγκυκλοπαίδεια Ελλήνων Λογοτεχνών - Εκδ. Παγουλάτου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου